sport

He will not be buried underground.. Details about the “Pele Vertical Cemetery”

He will not be buried underground.. Details about the “Pele Vertical Cemetery”

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

بيليه، أمضى الكثير من الوقت في اختيار “مكانه الأخير”، لكن في النهاية لم يكن اختياره لمدن كبيرة مثل ريو دي جانيرو أو ساو باولو، وإنما كان قرارا بسيطا لتكريم والده وناديه.

وأوضحت أن بيليه اختار أن يدفن في الطابق التاسع من “المقبرة العامودية”، تكريما لوالده “دوندينيو“، الذي كان لاعبا لكرة القدم كذلك، واعتاد أن يرتدي القميص رقم 9 دائما.

كما أعرب العديد من محبيه عن اعتقادهم أنه اختار هذا الموقع تحديدا، ليبقى قريبا من ملعب الفريق الذي أطلقه نحو العالمية “سانتوس“، الواقع على بعد نصف ميل من المقبرة، والذي يمكن رؤيته بوضوح من الطابق التاسع.

 والثلاثاء، سيتم وضع تابوت بيليه في قبو العائلة في ذلك المبنى، بحضور أفراد العائلة والأصدقاء.

ولا تزال العديد من التفاصيل المحيطة بمراسم الدفن سرية، لكن الصحيفة البريطانية قالت إن “المعلوم حتى الآن أن التابوت سيكون ذهبيا، وستكون على جوانبه العديد من المنحوتات والنقوش لصور بيليه الأيقونية”.

وعلى مدار الأيام الماضية، توافد العديد من الأشخاص على مقبرة “Memorial Necropole Ecumenica” لتقديم احترامهم، ورؤية مكان دفن أسطورة كرة القدم، الذي يعد الرجل الوحيد الذي فاز بكأس العالم 3 مرات.

والاثنين، سيمر مئات آلاف الأشخاص أمام نعشه، الذي سيوضع في قلب ملعب سانتوس لمدة 24 ساعة، قبل أن يتم اصطحابه إلى الجنازة الخاصة في الساعة 10 من صباح الثلاثاء.

وسيمر موكب الجنازة الخاص به في ضاحية بسانتوس، حيث لا تزال تعيش والدته دونا سيليست، البالغة من العمر 100 عام، والتي لا تعلم حتى الآن أنه توفي.

وسيحضر رئيس الاتحاد الدولي لكرة القدم “فيفا“، جياني إنفانتينو، جنازة بيليه، الثلاثاء، إلى جانب زملائه في فريق عام 1970، جيرزينيو وريفيلينو وجيرسون.

“>

This was reported by the British newspaper “The Sun”. pelletHe spent a lot of time choosing his “last place”, but in the end it was not his choice of big cities like Rio de Janeiro or Sao PauloRather, it was simply a decision to honor his father and his club.

She explained that Pele chose to be buried on the ninth floor of the “vertical cemetery” in honor of his father.DondinhoHe was also a footballer and always wore the number 9 shirt.

Many of his fans also expressed their belief that he chose this site specifically to stay close to the stadium of the team that launched him into the world.SantosIt is half a mile from the cemetery, which is clearly visible from the ninth floor.

And on Tuesday, Pele’s coffin will be placed in the family vault in this building in the presence of family and friends.

Many details of the funeral ceremony are still under wraps, but the British newspaper said: “So far it is known that the coffin will be gold and the sides will have many carvings and engravings of Pele’s iconic images.”

Over the past few days, many people have flocked to the Necropole Ecumenica memorial to pay their respects and see the grave of the football legend, who is the only person to have wonworld cup 3 times.

On Monday, hundreds of thousands of people will file past his coffin, which will lie in state at the heart of Santos Stadium for 24 hours before being escorted to a private funeral at 10am on Tuesday.

His funeral procession will pass through a suburb of Santos where his 100-year-old mother Dona Celeste still lives, who still does not know he has died.

The president of the International Federation of Football Associations will be present.Viva“, Gianni InfantinoPele’s funeral on Tuesday, along with his 1970 teammates Jairzinho, Rivelino and Gerson.




#buried #underground. #Details #Pele #Vertical #Cemetery

Related Articles

Back to top button