sport

Messi for the “thousand pesos” .. the truth behind the photos hit the internet

Messi for the “thousand pesos” .. the truth behind the photos hit the internet

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

التواصل الاجتماعي، وأيضا بعض وسائل الإعلام، مع ترجمة تقرير يشير إلى “اقتراح” بشأن الإصدار وعليه صورة “البرغوث”.

لكن التقرير المنسوب إلى “إل فاينانسيرو”، وهي صحيفة مكسيكية وليست أرجنتينية، يشير في نهايته إلى أن الاقتراح كان “مجرد مزحة” بين مسؤولي البنك المركزي في الأرجنتين.

وفي المقابل، لم تذكر وسائل إعلام أرجنتينية أنباء عن الورقة النقدية المزعومة، فضلا عن عدم صدور أي تصريحات رسمية، مما يشير بقوة إلى أن الأمر برمته لا أساس له من الصحة.

وبعد الفوز الغالي بالمونديال، خرج ملايين الأرجنتينيين إلى الشوارع في محاولة لتناسي أزماتهم المالية الخانقة، وطغى شعور الفرح في قلوب أشخاص أوجعها ارتفاع الأسعار وتوعك الاقتصاد.

ورغم وهج النصر في المباراة النهائية المثيرة ضد فرنسا بنهائي المونديال، الأحد، يلقي الواقع الاقتصادي المرير بظلال قاتمة على الأرجنتين.

ويعاني البلد الأميركي الجنوبي ارتفاع التضخم لما يقترب من 100 بالمئة، مع نسبة فقر قفزت إلى نحو 40 بالمئة.

وفي الوقت ذاته، يلوح شبح الخوف من مغبة التخلف عن سداد الديون، حيث أبرمت بوينس آيرس اتفاقا جديدا مع صندوق النقد الدولي هذا العام، تحصل بموجبها على قرض بقيمة 44 مليار دولار.

كما فرضت الحكومة قيودا شديدة على حركة رأس المال، وتتفاقم قضايا طباعة النقد والمغالاة في القيمة المرتفعة للبيزو وانخفاض الاحتياطيات الأجنبية.

ويشعر المستثمرون بالقلق من أن وزير الاقتصاد سيرخيو ماسا الذي عُين لإصلاح الأمور في أغسطس، لا يقوم بإصلاحات كافية، وسط ترقب انتخابات عامة في أواخر العام المقبل تخشى الحكومة خسارتها.

“>

News and pictures of the new paper flooded the platforms Social mediaAnd also some media, with a translation of a report that refers to a “proposal” on the subject with a picture of the “flea”.

But the report, attributed to “El Financero,” a Mexican, not Argentine, newspaper, concluded that the proposal was “just a joke” among Argentina’s central bank officials.

In contrast, the Argentine media did not mention the alleged banknote, and the lack of official statements strongly suggests that the whole matter is baseless.

And after the precious World Cup victory, millions of Argentinians took to the streets in an attempt to forget their suffocating financial crises, and a sense of joy took over the hearts of people hurt by high prices and the malaise of the economy.

Despite the glow of victory in a thrilling final match against France in the World Cup final, on Sunday the bitter economic reality cast a dark shadow over Argentina.

The South American country suffers from high inflation of nearly 100 percent, with a poverty rate that has soared to around 40 percent.

Meanwhile, the specter of debt default looms as Buenos Aires struck a new deal with International Monetary Fund This year it will receive a loan of 44 billion dollars.

The government has also imposed strict restrictions on capital movements, and problems with money printing, an overvaluation of the peso and a decline in foreign exchange reserves have worsened.

Investors worry that Economy Minister Sergio Massa, who was appointed to fix things in August, is not doing enough reform amid expectations of a general election late next year that the government fears it will lose.




#Messi #thousand #pesos #truth #photos #hit #internet

Related Articles

Back to top button